Sabtu, 20 November 2010

memapukan kata

Teruntukmu gerimis
tempat kau teduhkan gundah mata air segala bahagia
yang kau rengkuh dalam scangkir rindu


aku iri pada mu,gerimis
cemburu yang mhujani hati
terbawa dalam anak mimpi bertepi d samudra sepi
kau yang d suka
kau yang mengispirasi
memampukan ya mengerti
memampukan ya peduli
memampukan ya merendah
memampukan ya perhatian
alam semesta terikat dalam ruang kata ya,cinta

engkau gerimis
apa aku terpedaya oleh mu
menelusup pelan pelan masuk ke lorong hati ya
meniru segala sesuatu dari mu
agar dia d sana terikut ke aku
ku ikat dengan tali rindu
kau takkan lari
aku ini seperti basah kuyup sendiri
beribu panah kata rindu ku arah kan
berharap dia demam
panas hati ya meleleh membentuk bejana
lalu aku tuang cairan sayang
aku tertampung mengenang i lantai hari ya


gerimis tempat pesona alam kata mu
ajarkan aku
mhipnotis langkahnya
menempatkan ketetapan ya
menginderakan
tatap bayang ya
menyuara kan desir nadi ya
aku..aku..aku


kau adalah ruang kosong penuh kata
memampukan ku bercumbu dengan huruf huruf kiriman mu
kau adalah cairan penuh vitamin
memampukan ku meminum kata pesona mu
mengalir i sayang di keronta hati ku


_-

Tidak ada komentar:

Posting Komentar